Hoe werkt track & trace?
- 1
Pak je barcode erbij
Je vindt je code op het verzendbewijs of bijvoorbeeld in de e-mail van de webshop waar je een aankoop hebt gedaan.
- 2
Voer je barcode in op track & trace
Vul de barcode in zonder spaties. Dit nummer begint meestal met '3S' of 'KG' en bevat verder een combinatie van cijfers en letters.
- 3
Vul de postcode in
Vul vervolgens de postcode van de ontvanger in.
- 4
Klik op ‘Zoeken’
De informatie over de locatie van je pakket verschijnt nu.
kies zelf je bezorgtijd- of plaats
Komt de bezorging niet goed uit? Kies dan zelf waar en wanneer je je pakket wilt ontvangen. Check in de app of in je overzicht of dit voor jouw pakket kan.
Niemand thuis?
Dan geven we je pakket af bij de buren. Of bij een PostNL-punt in de buurt. We bewaren je pakket een week op het PostNL-punt. Daarna brengen we het terug naar de afzender.
Volg je internationale post en pakketten
Ook over de grens kun je de reis van je pakketje volgen. Wil je weten of het land van bestemming deze optie aanbiedt? Bekijk de landenlijst track & trace.

Volg je zakelijke pakket met track & trace
Als zakelijke klant maak je gratis gebruik van de zakelijke track & trace-module in Mijn PostNL. Daar vind je uitgebreidere informatie over je pakketten. Waardoor je jouw klanten sneller en beter kunt helpen.
Ben je hier toevallig naar op zoek?
Pakket uit het buitenland ontvangen
Verwacht je een pakket uit een land buiten de Europese Unie? Dan kan het zijn dat je inklaringskosten moet betalen.
Bezorgvoorkeuren
Met bezorgvoorkeuren bepaal je zélf waar we je pakketten bezorgen als je niet thuis bent.
Pakket versturen
Wil je een pakket met track & trace versturen? Dat regel je gemakkelijk online!
Heb je nog vragen?
Bekijk de veelgestelde vragen of neem contact met ons op. We staan voor je klaar!