Digitalisering

Verandert de manier waarop wij zakendoen

De opkomst van allerlei digitale mogelijkheden van communicatie zorgt ervoor dat het postvolume dat wij bezorgen daalt. Aan de andere kant creëert de toenemende digitalisering nieuwe kansen voor ons, onze klanten, en consumenten. Zowel op het gebied van post, als voor pakketten. Zo verandert digitalisering de manier waarop wij zakendoen.

Digitalisering als strategie

Als onderdeel van onze ambitie om de favoriete bezorger te worden, zijn we voortdurend op zoek naar de volgende innovaties en logistieke oplossingen. De digitalisering is dan ook een belangrijk onderdeel van onze strategie. Zo investeren we in de capaciteit van ons netwerk en helpen we de e-commercemarkt groeien. Met data en digitalisering vernieuwen we stap voor stap ons bedrijfsmodel, onze diensten, logistieke processen, en netwerken. En natuurlijk zetten we deze digitale oplossingen in om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen met een steeds hogere efficiëntie en kwaliteit van onze diensten. Dit alles bij elkaar helpt onze klanten om hun bedrijven te doen groeien én tot bloei te brengen.

Wat digitalisering betekent voor PostNL

We bedienen onze klanten met 3 logistieke kernactiviteiten: ophalen, sorteren, en bezorgen. De digitalisering helpt ons deze activiteiten aan te scherpen en te verbeteren. Zo kunnen onze klanten rekenen op slimme logistieke oplossingen en sterkere klantervaringen. Daarom investeren we in verdere digitalisering, data-analyse, en innovatie van onze producten en processen om onze algemene economische productiviteit te verhogen. Zo blijven we ook in de toekomst een relevante en competitieve speler in de postmarkt.

Lees meer over onze innovaties

Onmisbare rol voor onze mensen

We zijn in de eerste plaats een mensenbedrijf. Daarom groeien onze medewerkers met ons mee. Zo investeren we in de ontwikkeling van de digitale vaardigheden van onze werknemers, in elke laag van ons bedrijf. Daarnaast rekruteren we regelmatig nieuw talent waarmee we onze data- en IT-programma’s verder uitbreiden. Op die manier bevorderen we de digitale mentaliteit waarmee we ons bedrijf kunnen transformeren.

Lees meer over onze mensen

Vooruitkijken: zo zien we de toekomst

Onze stip op de horizon is een bedrijfsbrede digitale transformatie. Huidige en toekomstige trends die een grote impact maken op onze markt, draaien om datagedreven inzichten en de digitalisering van onze processen. Op die manier kunnen wij vraag en aanbod steeds nauwkeuriger voorspellen, en logistieke pieken steeds beter reguleren. Voor onze klanten leidt de digitalisering tot een soepeler proces van bestelling, betaling en bezorging. Ook in de toekomst blijven we werken aan het versnellen van de digitalisering van onze producten, klantreizen, en kanalen. Hierbij vormen onze klanten en consumenten de kern van elke beslissing die we nemen.