Terug naar home
Terug naar home

Veranderende wereld

De wereld verandert razendsnel. E-commerce groeit hard en klanten en consumenten hebben hoge verwachtingen. Versnelling van digitalisering helpt ons de favoriete bezorger te zijn én blijven. We investeren in ons IT-netwerk, innoveren in nieuwe diensten en helpen de e-commercemarkt groeien. Hoe? Ontdek onze slimme digitale oplossingen en innovaties.

Duurzaam en persoonlijk door data

Met onze schat aan klantdata help je klanten nog beter en persoonlijker. En onze algoritmes helpen je slim en duurzaam te verpakken. Nieuwsgierig hoe dit werkt? Bekijk de video!

Betere klantbeleving dankzij digitalisering

Klanten eenvoudiger, sneller en steeds persoonlijker helpen? We laten zien hoe je dit doet via selfservice en feedbackmogelijkheden.

Innoveren met slimme software en robots

Om de favoriete bezorger te zijn, moeten we vooruitdenken en blijven innoveren. Bekijk in de video hoe software, robots én slimme algoritmes ons daarbij helpen.

Bekijk het TNW interview (ENG)

Frank Ferro, directeur Insights, werd op 16 juni geïnterviewd op The Next Web conference. Het meest toonaangevende technology event van Europa. Frank vertelt hoe machine learning het leven van iedereen die wel eens een brief of pakketje verstuurt of ontvangt makkelijker maakt.

Luister de Fast Forward podcasts

#4: Digitaal versnellen met data

Dankzij data kunnen we de wereld een klein beetje schoner maken. Data-experts Menno van der Winden van Tata Steel Nederland en Frank Ferro van PostNL, bespreken de mogelijkheden, voorwaarden én ethische aspecten van data.

#3: Techfundament als basis voor digitale versnelling

Hoe kun je als organisatie in dit digitale tijdperk waarde toevoegen voor klanten? Ralph Nijpels, enterprise architect bij KLM en Joost van der Vlies, CTO bij PostNL, vertellen over het technologie fundament van organisaties. ‘De cruciale basis voor een goede klantbeleving’.

#2: Digitale versnelling in logistiek

Eddy Thans, directeur Prime Vision en Lars Pruijn, manager netwerk en innovatie bij PostNL vertellen in deze podcast over kansen en ontwikkelingen van digitalisering in de logistiek.

#1: Digitale versnelling bij PostNL

Bart Delmulle is onze Chief Digital Officer en geeft een kijkje in de keuken. Hij vertelt in 20 minuten over innovatie en de aanpak van onze digitale transformatie.

Digitale grenzen verleggen

Met data en digitalisering vernieuwen we stap voor stap ons bedrijfsmodel, onze diensten, onze logistieke processen, en onze netwerken. En natuurlijk zetten we digitale oplossingen in om de verwachtingen van onze klanten te overtreffen. We verleggen de digitale grenzen van de logistiek. Dat doen we samen met onze klanten, partners en met onze 40.000 medewerkers.

Digitale ambitie

PostNL wil het meest efficiënte en innovatieve logistieke platform voor e-commerce en post zijn. In, naar en vanuit de Benelux. Naadloos aangesloten op klanten, consumenten en uitvoerende partijen. En gedreven door data. Zodat we samen een onderscheidende klantervaring bieden. We gaan Fast forward!

Hoe gaan we dit bereiken?

We gaan onze digitalisering flink versnellen via 6 initiatieven:

We verbeteren de klantreis

We verbeteren de klantreis continu en bieden slimme, simpele, digitale oplossingen.

We veranderen onze logistiek en operatie

We innoveren, automatiseren en robotiseren onze processen.

We versterken ons datafundament

We combineren data om onze processen realtime aan te sturen en te optimaliseren.

We versterken ons technologie fundament

We moderniseren onze IT en maken gebruik van slimme analyses.

We vergroten ons digitale DNA

We ontwikkelen nieuwe digitale vaardigheden en werken slimmer samen.

We innoveren ons platform en digitale bedrijfsmodellen

We ontwikkelen nieuwe businessmodellen en vernieuwen ons digitale platform.

Achter elk product schuilt een digitale wereld

Achter elk product en elke dienst die wij leveren, schuilt een digitale wereld. In deze video zie je welke rol technologie hierbij speelt en wat de voordelen voor klanten zijn. Wil je meer weten over de mogelijkheden van API’s bij PostNL?

Zo zien we de toekomst

Datagedreven inzichten en digitalisering van onze processen hebben een grote impact op onze markt. We voorspellen er vraag en aanbod steeds nauwkeuriger mee, en logistieke pieken vangen we beter op. Zo kunnen onze klanten rekenen op slimme logistieke oplossingen en verbeteren we de klantervaring. De digitalisering zorgt voor een soepeler proces van bestellen, ophalen, sorteren en bezorgen!

Meer data

In onze logistiek en operatie maken we al steeds meer gebruik van data om onze klanten te helpen hun diensten op maat te maken.

Onmisbare rol voor onze mensen

We zijn in de eerste plaats een mensenbedrijf, en onze medewerkers groeien met ons mee.