2020-11-26 PostNL ondersteunt retail partners PostNL-punten bij grote drukte

PostNL ondersteunt retail partners PostNL-punten bij grote drukte

PostNL bord

Den Haag, 26 november 2020 – Om de groei van het aantal pakketten tijdens de aankomende feestdagen te ondervangen zijn dit jaar 350 extra PostNL-punten geopend. In totaal zijn er nu 3.750 PostNL-punten in Nederland. Om de retail partners met een PostNL-punt te ondersteunen bij het verwerken van de grote stroom pakketten in deze drukke periode, worden deze week bovendien extra pakketautomaten tijdelijk neergezet. De automaten staan onder andere in Almere, Leusden en Den Bosch. Hier kunnen klanten zelf hun pakket ophalen en versturen, wanneer het hen uitkomt.

PostNL zet van week 49 tot met week 52 bovendien eigen bussen in om PostNL punten te helpen bij het uitreiken van zendingen. Het gaat om postcodegebieden waar veel pakketten te verwerken zijn, zoals Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. PostNL medewerkers helpen de retailers bij het uitreiken van de pakketten.

Om het ophalen en versturen van pakketten zo eenvoudig en snel mogelijk te laten verlopen, lanceerde PostNL de laatste twee maanden twee nieuwe diensten. Klanten kunnen dankzij de druktemeter in de PostNL app zien wanneer het rustig is bij een PostNL-punt en daarop het moment kiezen waarop zij hun pakket kunnen ophalen. Dankzij scan & go kunnen klanten bovendien eenvoudig zelf hun pakket versturen bij een PostNL punt.

PostNL bezorgt in de laatste maanden van het jaar gemiddeld 1,5 miljoen pakketten per werkdag. Om dit te kunnen doen, is de capaciteit met 20–30% opgeschaald, bovenop de 40% die begin dit jaar is opgeschaald door de groei in volume door corona. Er zijn verschillende maatregelen genomen om alle pakketten tijdens de feestmaand op tijd te sorteren en te bezorgen. Zo worden er bijvoorbeeld dagelijks 1.000 extra bezorgritten gereden, zijn alle sorteercentra op zondag open en wordt er langer doorgewerkt.

Bekijk de factsheet