Postnl.nl

Beperkte impact NAVO-top op post- en pakketbezorging PostNL

Enkele straten tijdelijk onbereikbaar voor bezorgdiensten

Den Haag, 02 juni 2025 – PostNL verwacht beperkte hinder voor de post- en pakketbezorging tijdens de NAVO-top op 24 en 25 juni in Den Haag. Vanwege de komst van wereldleiders en delegaties gelden er van 22 tot en met 27 juni extra veiligheidsmaatregelen en verkeersbeperkingen, met name in de regio Den Haag. PostNL past routes aan en neemt maatregelen om post en pakketten voor het overgrote deel te kunnen blijven bezorgen. Ontvangers kunnen in hun PostNL-app informatie over hun post- en pakketten vinden.

Bezorging tijdens NAVO-top: aangepaste routes en minimale hinder

PostNL bezorgt dagelijks gemiddeld 1,2 miljoen pakketten en 6,3 miljoen brieven. Het bedrijf heeft sorteercentra verspreid over het land en bezorgers in elke straat, en is gewend de operatie flexibel aan te passen bij grote evenementen en bijzondere omstandigheden. Rondom de NAVO-top kan het overgrote deel kan de bezorging gewoon doorgaan. In de regio Den Haag zijn enkele postcodegebieden grenzend aan de NAVO-top vergaderzone uit veiligheidsoverweging tijdelijk onbereikbaar voor bezorgdiensten. De gemeente Den Haag heeft bewoners in dit gebied eerder over de gevolgen geïnformeerd. Andere delen van de Randstad zijn door de verwachte verkeershinder als gevolg van verkeersafsluitingen in sommige gevallen lastiger te bereiken. Hierdoor kan het zijn dat pakketbezorgers langer onderweg zijn dan normaal.

In de gebieden waar routes tijdelijk zijn afgesloten, neemt PostNL maatregelen om de hinder zoveel mogelijk te beperken. Zo sorteert het bedrijf de pakketten zoveel mogelijk buiten het gebied en past het de routes van de pakketbezorgers aan. Postbezorging wordt vaak te voet of per fiets gedaan. Daardoor kan de post ook in het afgesloten gebied normaal bezorgd blijven worden. PostNL houdt haar medewerkers op de hoogte van de aanpassingen en informeert haar klanten via de gebruikelijke kanalen. Ontvangers van post en pakketten kunnen de laatste bezorginformatie eenvoudig zien in de PostNL-app.

De PostNL-medewerkers die werken in het gebied zijn geïnformeerd over de gevolgen. PostNL heeft goed contact met lokale autoriteiten om waar nodig oplossingen op maat te vinden. Als de overheid aanvullende informatie over de verkeers- en veiligheidsmaatregelen geeft, past het bedrijf de plannen daar waar nodig aan om de impact op de dienstverlening zo klein mogelijk te houden.