Posttarieven 2021 bekend
Resi Becker, directeur Mail Nederland: ‘PostNL wil de post betrouwbaar, bereikbaar en betaalbaar houden. Dat kunnen we garanderen door kostenbesparingen. Veel mensen zien de relevantie van post, dat merkten we ook goed in de eerste maanden van de coronacrisis toen veel mensen elkaar een kaartje stuurden. Over de gehele linie blijft het postvolume echter wel dalen. Een gematigde stijging van de tarieven is noodzakelijk om de beste service te kunnen bieden aan onze klanten, een goede werkgever te zijn en een financieel gezond bedrijf te blijven.’
Wij zijn PostNL, de bezorgers van iedereen. Met onze post- en pakketbezorgers die overal komen, met ruim 3.800 PostNL-punten en met 11.000 brievenbussen zijn we altijd dichtbij. We willen de favoriete bezorger zijn door het iedereen zo gemakkelijk mogelijk te maken om pakketten en post te verzenden en te ontvangen. Met de 50.000 collega’s die bij en voor ons werken staan we midden in de samenleving. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 900.000 pakketten en 6,8 miljoen brieven. We streven ernaar om zo duurzaam mogelijk te werken. Met veel loop- en fietskilometers in de bezorging, vernieuwende stadslogistiek en verdere elektrificering van ons transport.
PostNL N.V. is een beursgenoteerd bedrijf met een omzet van ruim €2,8 miljard in 2019, waarvan 52% afkomstig uit e-commerce activiteiten. PostNL biedt klanten post- en pakketbezorging, logistieke oplossingen voor e-commerce en cross-border solutions.